دلایل موفقیت خودروهای آلمانی در جهان + فروش آلمانی‌ها در اروپا

لینوتک-شرکت های خودرو و خودروسازان آلمانی

لینوتک: خودروسازان آلمانی در جهان از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. خودروهای آلمانی به دلیل کیفیت بالا و به‌روز بودن به آخرین تکنولوژی‌ها، همواره از انتخاب‌های اصلی مصرف‌کنندگان در جهان هستند.
به گزارش لینوتک، صنعت خودرو در آلمان به تولید خودروهای با کیفیت، رقابتی و نوآورانه مشهور است. آلمانی‌ها به تولید موتورهایی با کیفیت، قدرتمند و با دوام نیز شهرت دارند. آلمان به عنوان برجسته ترین خودروسازی و برخورداری از برترین مهندسی در جهان شناخته شده است.
خودروهای ساخت آلمان از آسیا تا آمریکا وجهه محبوبی را در زمینه خلاقیت، امنیت و طراحی به خود اختصاص داده است. آلمان مقیاس وسیعی از تولید و بازار فروش خودروی اروپا را در اختیار دارد. سه عامل برابری زیرساخت های تحقیق و توسعه ای این کشور با سطح جهانی، ادغام کامل زنجیره ارزش این صنعت و نیروی کار بسیار حرفه ای، خودروسازی این کشور را به محیطی حرفه ای و بین المللی تبدیل کرده است که تولیدکنندگان را به توسعه تکنولوژی های پیشرفته قادر می سازد.
شرکت‌ها خودروسازی آلمانی به واسطه بکار‌گیری آخرین استانداردهای تولید خودرو همواره گزینه مناسبی برای مصرف‌کنندگان هستند. خودروهایی که با ظرافت و دقت خاصی ساخته می‌شوند و مشتری را تا مدت‌ها از مراجعه به نمایندگی‌ها و خدمات پس از فروش بی‌نیاز می‌کنند.
در ادامه به وضعیت فروش شرکت‌های خودروساز آلمانی در بازار اروپا طی سال‌ جاری و همچنین سال‌های قبل نگاهی می‌اندازیم.

Audi

شرکت آئودی در سال ۲۰۱۶ با رشد ۵ درصدی نسبت به سال پیش از آن به فروش ۸۲۰ هزار دستگاه خودرویی دست پیدا کرد. فروش آئودی در اروپا طی سالهای ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ به طور پیوسته افزایش یافته است. در نتیجه، این نام تجاری تقریبا ۱٫۵ درصد از سهم بازار را در طول این دوره اضافه کرده است.
این شرکت همچنین در سال جاری به لطف فروش بالای محصولات سری Q، سری A توانسته بیش از ۶۳۰هزار دستگاه خودرو به فروش برساند.

Volkswagen

شرکت فولکس‌واگن به عنوان غول خودروسازی آلمان و جهان نیز در سال‌های اخیر هرچند با مشکلات بزرگی روبه‌رو بوده اما توانسته با عرضه خودروهای اقتصادی و قدرتمند خود، بازارش را در کشورهای اروپایی سرپا نگه دارد. فروش و سهم بازار فولکس‌واگن در اروپا در سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۵ به روند صعودی متمرکز شده است.
در سال ۲۰۱۱، غول خودروسازی آلمان با فروش بیش از ۱٫۷ میلیون خودرو در اوج خود بود و تقریبا این رقم را در سال ۲۰۱۵ نیز به دست آورد. این شرکت در سال ۲۰۱۶ نیز به فروشی بیش از ۱میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو دست پیدا کرد و نشان داد که با وجود همه مشکلات، خوب می‌داند چگونه در بازار حضور داشته باشد و فروش خود را حفظ کند. فولکس‌واگن در ۹ماه از سال ۲۰۱۷ نیز موفق به فروش بیش از ۱میلیون و ۲۰۰هزار دستگاه خودرو در بازار اروپا دست پیدا کرده است.

Mercedes-Benz

دیگر خودروساز آلمانی که مورد علاقه بسیاری در جهان و از جمله در کشورمان است شرکت مرسدس بنز است. فروش و سهم بازار مرسدس بنز در اروپا به آرامی، اما به طور پیوسته از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۶ افزایش یافته وموجب اضافه کردن بیش از ۱٫۵ درصد از سهم بازار در این مدت شده است. حتی در میان مارک‌های لوکس، مرسدس بنز تاج را به عنوان بهترین نام تجاری از آئودی در سال ۲۰۱۶ پس از فروش ۷ ساله برده است.
این شرکت محبوب آلمانی در سال ۲۰۱۶ موفق به ۵درصدی نسبت به سال ۲۰۱۵ شد و توانست ۸۳۹هزار دستگاه انواع خودرو را در بازار اروپا به فروش برساند.
مرسدس بنز در سال جاری نیز به فروش خود ادامه داد و تنها در ماه مارچ، به رکورد فروش ۱۰۰هزار خودرو دست پیدا کرد. تا پایان ماه سپتامبر سال جاری این شرکت آلمانی موفق به فروش حدود ۷۰۰هزار دستگاه خودرو شده است. در این مدت بنز C-CLASS فروشی بیش از ۱۴۱ هزار دستگاه داشته است.

BMW

دیگر شاهکار آلمانی کمپانی ب ام و است. فروش ب‌ام‌و، در اروپا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ افزایش یافته است. معرفیBMW X1 در سال ۲۰۰۹ بیش از ۵۰۰ هزار فروش را به مجموع فروش این برند اضافه کرد و نسل دوم آن که اواخر سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد، در ژانویه ۲۰۱۷ بیشترین فروش را از آن خود کرد و جزو بهترین خودروها در این زمینه نامیده شد.
این برند در سال ۲۰۱۵ موفق به فروش بیش از ۷۴۰هزار دستگاه خودرو شده و میزان فروش خود در سال ۲۰۱۶ را به بیش از ۸۱۶ هزار دستگاه خودرو رساند. طی ۹ماه اخیر نیز این شرکت ۶۲۰ هزار دستگاه خودرو در بازار اروپ به فروش رسانده و از این جهت امیدوار است تا پایان سال ۲۰۱۷ با افزایش رشد روبه‌رو شود.

Opel

یکی دیگر از برندهای آلمانی که البته توسط پژو-سیتروئن خریداری شد، شرکت اوپل وکسهال است. در میان خودروسازان آلمانی اوپل در سال‌های پیش دچار بحران شده بود. البته با اجرای طرح طرح بازگشت به رقابت این شرکت حاشیه سود عملیاتی این گروه از منفی ۸/ ۲ درصد در سال ۲۰۱۳ به رشد۶ درصدی در سال ۲۰۱۶ رسید.

اوپل در سال گذشته بیش از ۹۸۰هزار دستگاه خودرو در بازار اروپا به فروش رساند. ضمن اینکه در سال جاری نیز بیش از ۷۳۰ هزار دستگاه خودرو در این بازار فروخته است.
صنعت خودرو آلمان در سال گذشته چیزی در حدود ۱۵۰میلیارد دلار خودرو به کشورهای دیگر صادر کرده است. این رقم بیشتراز کل اقتصاد برخی از کشورهای جهان سوم است که نشان دهنده توانایی بالای خودروسازان آلمانی در طراحی و تولید خودرو و همچنین بکارگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها در این خصوص است.
در شرایطی که بسیاری از خودروسازی‌ها به دلیل شرایط اقتصادی در جهان با مشکل رو به رو هستند آلمانی‌ها همچنان با افزایش فروش کار خود را دنبال می‌کنند.

برچسب ها

درباره: فرشيد سلگي

فرشيد سلگي

روزنامه نگار حوزه صنعت و خودرو

ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید:

یک دیدگاه در “دلایل موفقیت خودروهای آلمانی در جهان + فروش آلمانی‌ها در اروپا”

  1. معراج مهری معراج مهری گفت:

    بسیار ممنونم از سایت بسیار خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =